سگ

سبزیجات مفید برای سگ ها

سگ‌ها نیز مانند انسان‌ها بیشترین مواد مغذی را زمانی دریافت می‌کنند که سبزیجات نپخته باشند.

فیبر بالا در سبزی های برگدار ممکن است باعث ناراحتی معده برخی سگ ها پس از اضافه کردن اولیه آنها به رژیم غذایی آنها شود پس غذاهای جدید را از مقدار کم شروع کنید تا معده سگ خود را ایمن نگه دارید.

ریشه سبزیجات

به طور کلی، سبزیجات ریشه ای مانند هویج، چغندر، سیب زمینی شیرین و ازگیل برای تغذیه سگ شما بی خطر هستند.
این سبزیجات دارای نشاسته و قند بالایی هستند. این بدان معنی است که شما می خواهید مقداری را که به سگ خود می دهید محدود کنید

ساقه ها

این شامل سبزیجاتی مانند کرفس و مارچوبه است. ممکن است لذت بردن از این نوع سبزیجات برای سگ شما کمی دشوارتر باشد، اما خوردن آنها برای سگ ها بی خطر است.
برای کمک، سبزیجات ساقه دار را به قطعات کوچک برش دهید و/یا بخارپز کنید.

کدو

همه انواع کدو حلوایی برای سگ ها بی خطر هستند. کدو تنبل می تواند به سگ های مبتلا به اسهال کمک کند و به هر حال بیشتر سگ ها به طعم کدو تنبل اهمیتی نمی دهند.

لوبیا سبز

لوبیا سبز به دلیل طعم و هضم آسان، پرمصرف ترین سبزیجات برای سگ ها است. لطفاً توجه داشته باشید که لوبیا سبز علیرغم نام آنها در واقع به عنوان لوبیا طبقه بندی نمی شود و بنابراین محدودیت های توصیه شده برای حبوبات واقعی را تضمین نمی کند.

حبوبات

این گروه حبوبات شامل لوبیا، جوانه یونجه، لوبیا بالغ مانند لوبیا چشم بلبلی و عدس و نخود است.

موضوع حبوبات در غذای سگ اخیراً خبرساز شده است. این به دلیل به‌روزرسانی اخیر FDA است که بیان می‌کند گزارش‌هایی از بیماری قلبی ریوی گشاد شده سگ (DCM) در سگ‌هایی است که غذاهای حیوان خانگی حاوی حبوبات یا سیب‌زمینی را در بالای فهرست مواد مصرف می‌کنند.

اگر پروتئین رژیم غذایی سگ شما به شدت به حبوبات یا سیب زمینی وابسته است، نه تنها باید از دادن بیشتر این گروه گیاهی به سگ خود اجتناب کنید، بلکه باید سطح حبوبات را در غذای اصلی سگ، یعنی تغییر غذای سگ، کاهش دهید.

گیاهان آلیوم

گیاهان آلیوم سبزیجات پیازدار مانند پیاز، سیر، تره فرنگی، پیازچه و موسیر هستند.
اجازه ندهید سگ خود به این گیاهان دسترسی داشته باشد زیرا برای سگ ها سمی هستند.
عوارض جانبی منفی خوردن پیاز یا سیر برای سگ ها از درد معده تا کم خونی متغیر است. بدتر از آن، می تواند باعث نارسایی اندام شود.

کلم بروکلی، کلم بروکسل، گل کلم، ذرت و خیار

همه این سبزیجات برای سگ شما بی خطر هستند. اما مانند سایر سبزیجات، آن را در مقادیر کم نگهداری کنید. (به خصوص اگر سگ شما عادت به خوردن این نوع غذا ندارد.

به یاد داشته باشید که قبل از دادن ذرت به سگ خود، آن را از لپه جدا کنید. در حالی که خوردن بلال برای سگ بد نیست، بلع آن به صورت تکه یا کامل دشوار است. این می تواند منجر به خفگی یا انسداد روده شود.

هر زمان که رژیم غذایی سگ خود را تغییر دادید، حتما با دامپزشک خود مشورت کنید، عادات غذایی را به تدریج تغییر دهید و به سگ خود توجه کنید. اگر از این دستورالعمل‌ها پیروی کنید،

افزودن سبزیجات به غذای توله می‌تواند به او کمک کند تا یک پروفایل متنوع‌ تر و از نظر تغذیه کامل ‌تر در رژیم غذایی خود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *